• pit-foodconcepts - goc erkend leerbedrijf
  • pit-foodconcepts awards - gouden tavola stoemp krokant
  • pit-foodconcepts - gouden tavola 2016 stoemp krokant
  • pit-foodconcepts - stoemp krokant verpakkingen
  • pit-foodconcepts - stoemp krokant
  • pit-foodconcepts - altoni kelderman nv

stoemp krokant.

Even voorstellen

Het team van Pit-Foodconcepts is voortdurend in beweging, zo werken we in onze creatieve werkplaats aan projecten die we voor derden doen en hebben we daarnaast nog voldoende ambitie om eigen ontwikkelingen naar een hoger niveau te tillen. Simpelweg vanwege het feit dat deze innovatieve ideeën te kansrijk zijn om zomaar op een stoffige plank te plaatsen. Wij houden van proactief handelen en denken dan ook graag alvast een aantal stappen vooruit.

Stoemp Krokant is één van die eigen ontwikkelingen die anders op diezelfde stoffige plank zou eindigen. Zonde ! Dat doen wij dus even helemaal anders. Proactief handelen heeft vele voordelen, zo kijken wij naar opkomende trends en gaan daar zelf alvast mee aan de slag. Op die manier blijven we ons team uitdagen en blijven we daarbij de grens op zoeken om onszelf te ontwikkelen.

Website

www.foodvalleysociety.com

www.kroketjes.be

www.pit-foodconcepts.nl

Type project

Innovatie is inmiddels een toverwoord geworden, lees ook ons blog “innovatie is een toverwoord“. Wanneer men denkt aan innovatie in food denkt men veelal aan over the top ideeën die creatief zijn maar veelal niet praktisch toepabasbaar zijn en onvoldoende aansluiten bij de vraag van de consument. Innovatie zit hem in het denkend vermogen van de ontwikkelaar. Zo kan innovatie in food ook betekenen het benutten van huidige processen en technologieën die tot op de dag van vandaag nog onvoldoende worden benut qua efficiëntie. Het creëren van new business op simpele maar daadkrachtige wijze is ons toverwoord. Wat nu als een producerend bedrijf al 20 jaar hun proceslijnen gebruikt maar de markt die 20 jaar geleden ontstond ineens als sneeuw voor de zon is verdwenen door toenemende concurrentie of veranderingen op consumentenniveau? Tijd voor actie. Stoemp Krokant is daar een prachtig voorbeeld van en werd dan ook niet voor niet door een vakkundige jury beoordeeld met een prachtige GOUDEN TAVOLA AWARD.

Bijdrage Pit-Foodconcepts

Onze samenleving veranderd, gebruiken veranderen en nog veel belangrijker, de consumentenbehoefte veranderd. En wel in rap tempo. Ook de relatie met ons voedsel veranderd. Vroeger had voedsel een functionele rol. Inmiddels is food hot en heeft voeding een emotionele lading gekregen. Innovaties in food zijn veelal inventief maar in de meeste gevallen ook over gecompliceerd en te ver verwijderd van de essentie. Ons voedsel wordt steeds complexer. Misstanden in de voedingsmiddelenindustrie dragen daar niet aan bij. Tijd om terug te keren naar de essentie van ons voedsel. Simpel, eerlijk, éénvoud en met een duidelijke boodschap waarbij de essentie van een individueel ingrediënt centraal staat.

De aardappel is al honderden jaren het middelpunt van ons voedingspatroon. Tijd om deze prachtige grondstof in het zonnetje te zetten. Stoemp Krokant zijn heerlijk krokante, met stoemp gevulde aardappelballetjes, verkrijgbaar in een aantal variaties, Truffelaardappel met Shiitake en zwarte truffel, Hutsepot met pastinaak, spruit en wortel en de variant Zuurkool met overheerlijk Breydel spek. Minder vlees, en meer groenten! Dat is de missie. Met Stoemp Krokant presenteren we Belgische Stoemp op vernieuwende wijze. Power to the Pieper!

De mannen van PIT ontwikkelde het gehele concept. Van idee tot praktisch toepasbaar eindproduct met kans van slagen in de Nederlandse en Belgische horeca. Durf te delen! Dat willen wij iedereen meegeven want alleen dan kom je tot resultaten. Elkaar versterken. Zo ontwikkelde Pit-Foodconcepts het idee, de recepturen, de uitstraling, positionering en ondersteunde we social media. Altoni Kelderman NV draagt zorg voor productie, logistiek en verkoop.

Inmiddels is Stoemp Krokant alom bekend en werken toonaangevende chefs met onze producten. De Stoemp Krokant producten worden verkocht bij o.a. HANOS, ISPC, De Kweker, Vers Select en Horesca. Met name de Belgische chef gebruikt de Stoemp Krokant producten als garnituur bij het gerecht in tegenstelling tot de Nederlandse chefs. Die gebruiken de Stoemp Krokant producten veelal als vegetarische borrelbal geserveerd in een vintage bakje met vetvrij papier en de fantastische Stoemp Saus met zwarte truffel. Men is te spreken over de toepasbaarheid. Het product komt binnen als diepvries product, wordt voor gebruik even ontdooit en word vervolgens als begeleiding van een biertje of een goede wijn aan de bar of tijdens een partij geserveerd. Met name de paarse truffelaardappel gooit hoge ogen. Partijen als Hutten Catering, toonaangevend in hun sector, werkt met de Stoemp Krokant producten.

Januari 2017 staat geheel in het teken van marktintroductie in Nederland. Tijdens de Horecava 2017 te Amsterdam presenteren we deze mooie Stoemp Krokant producten aan het Nederlandse publiek. Kom dat zien!

Rol

# Conceptontwikkeling

# Receptuurontwikkeling

# Ondersteuning opschaling industrieel niveau

# Verpakkingsontwerp product sleeves

# Positionering, branding en marketing NL/BE/FR

# Ondersteuning verkoop, acquisitie en presentatie beurzen

# Ontwerp communicatie middelen waaronder banners, flyers, logo, huisstijl, magazines, website plugins

# Winnaar Gouden Tavola Award