• pit-foodconcepts - zilt zeewier producten
  • pit-foodconcepts awards - accenture innovation awards zeewier pasta
  • pit-foodconcepts - accentrue innovation awards
  • pit-foodconcepts awards - horecava innovation  award zeewier pasta
  • pit-foodconcepts - mezzaluna zilte zeewier pasta
  • pit-foodconcepts - mezzaluna zilte zeewier sligro
  • pit-foodconcepts - zeewier producten

Zilt.

Even voorstellen

Het team van Pit-Foodconcepts is voortdurend in beweging, zo werken we in onze creatieve werkplaats aan projecten die we voor derden doen en hebben we daarnaast nog voldoende ambitie om eigen ontwikkelingen naar een hoger niveau te tillen. Simpelweg vanwege het feit dat deze innovatieve ideeën te kansrijk zijn om zomaar op een stoffige plank te plaatsen. Wij houden van proactief handelen en denken dan ook graag alvast een aantal stappen vooruit.

ZILT is één van die eigen ontwikkelingen die anders op diezelfde stoffige plank zou eindigen. Zonde ! Dat doen wij dus even helemaal anders. Proactief handelen heeft vele voordelen, zo kijken wij naar opkomende trends en gaan daar zelf alvast mee aan de slag. Op die manier blijven we ons team uitdagen en blijven we daarbij de grens op zoeken om onszelf te ontwikkelen.

Website

in ontwikkeling

Type project

De wereldbevolking groeit in hoog tempo. De vraag naar voeding stijgt voortdurend waarbij traditionele grondstoffen steeds schaarser zijn geworden. Onze landbouwgronden raken verzadigd en worden overbelast. De zoektocht naar alternatieve grondstoffen is begonnen. Het hek is van de dam. Wieren bieden een passend antwoord op deze zeer ingrijpende veranderingen. De teelt van zeewier is zeer duurzaam te noemen en kan een belangrijke sleutelrol spelen ten aanzien van maatschappelijke verantwoordelijkheid. Daarbij staat smaakacceptatie van de consument en de zeewierteelt naar onze mening centraal. Tijd om daar op in te spelen want het tijdperk van zeewier staat kloppend en bonkend voor de deur.

Bijdrage Pit-Foodconcepts

We zetten vol in op het positief beïnvloeden van de smaakacceptatie van zeewier bij de Europese consument. Zeewier als vast onderdeel van het dagelijkse voedingspatroon, dat is de missie! We kunnen nog niet teveel uit de doeken doen over hoe we dit denken te bereiken. Wat we wel kunnen verduidelijken is het feit dat we deze missie niet één, twee, drie voor elkaar gaan krijgen. Dat heeft tijd, visie, geld en heel wat uurtjes werk nodig.

Het eerste hoofdstuk in ons zeewier avontuur is inmiddels afgesloten. Samen met Altoni Pasta ontwikkelde we begin 2015 de Mezzaluna Algea ofwel Mezzaluna Zilte Zeewier. Dit innovatieve pasta product in de vorm van een halve maan is gevuld met een vulling van zeewier, ricotta, mozarella en zeekraal. Het product werd onder de naam Zilte Glorie bekroont met de Horecava Karel de Vos Award 2015 als meest innovatieve horeca product van het jaar. De Mezzaluna Algea is inmiddels verkrijgbaar bij onder andere de horecagroothandels Sligro, HANOS, de Kweker en ISPC. Een perfecte tool voor ons om meningen en feedback van de doelgroep te verzamelen en daar ons voordeel mee te doen bij nieuwe ontwikkelingen.

Het concept Zilte Glorie is door meerdere toonaangevende organisaties bestempeld als innovatief met volop potentieel. Zo zaten we met ZILT ofwel Zilte Glorie bij de beste 10 innovaties van Nederland bij de Accenture Innovation Awards 2015 in de categorie Fair Food en wonnen we de Horecava Innovation Award in 2015.

Een goede eerste zet bij het schrijven van ons boek want geloof ons, ons boek bevat nog wat meer hoofdtukken die volop in ontwikkeling zijn. Grootse plannen en voldoende ambitie, daar ontbreekt het niet aan. Zodra we meer kunnen verklappen zullen jullie dat ongetwijfeld voorbij zien komen. Hoofdstuk 2, 3 en 4 LET‘ S GO!

Rol

# Conceptontwikkeling

# Product- en receptuur ontwikkeling

# Branding & Storytelling

# Conceptbeschrijvingen

# Ontwikkeling eigen merk

# Van concept tot product