• pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • bowls of glory
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • all credits for the architect and interieur designer
  • pit-foodconcepts - bowls of glory
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts -  bowls of glory
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept
  • pit-foodconcepts - bowls of glory concept

bowls of glory.

Even voorstellen

Poké, ook wel uitgesproken als POH-keh, is een sterk opkomende trend all over the world. Dit kleurrijke gerecht is een verbastering van het gelijknamige Hawaïaans gerecht. Dit gerecth bestaat al sinds dag en dauw en stamt oorspronkelijk af van de wijze waarop Hawaïaanse vissers hun restjes verse vis aten na de vangst. De verse vis werd in vierkante blokjes gesneden en aangevuld met, in de meeste gevallen, witte rijst. Later ontstond het traditioneel Hawaïaans gerecht door de basis van vers gemarineerde vis en rijst aan te vullen met kleurrijke groenten en fruit. Ook algen en zeewier werden veelal toegevoegd aan dit prachtige gerecht. Poké bowls werden ontzettend hip rond 1970. Op Hawaï en aanverwante eilanden is POH-keh bowl nog steeds razend populair.

De lokale gerechten werden pas populair buiten de grenzen van de Hawaïaanse regio om en nabij 2012. Met name in de Verenigde Staten groeide Poké bowl in rap tempo en werd het één van de meest trendy gerechten van het moment. De Hawaïaanse keuken kreeg daardoor steeds meer voet aan de grond en de kleurrijke, verse keuken nam toe in populariteit. Poké Bowls bevatten van origine verse vis in blokvorm, zeewier, rijst en typisch Hawaïaanse fruitsoorten. Door de toenemende populariteit kregen de gerechten steeds meer Europese samenstellingen. De Huidige Poké Bowls zijn dan ook kleurrijke verbasteringen van het originele gerecht waarbij de meest fantastische ingrediënten worden gecombineerd. Denk daarbij aan fruitsoorten zoals mango, ananas, dragonfruit, lychee of blauwe bessen en aan groentesoorten zoals rode kool, verse groene kruiden of zoetzure wortel. Ook peulvruchten, zeewier, sojabonen, rode peper of kiemgroenten worden vandaag de dag veel gebruikt.

In opdracht van onze opdrachtgever Donna gingen De Mannen van PIT aan de slag om de trend Poké Bowl te ontleden en om te vormen tot een eigen, uniek karakter met oog op de schaalbaarheid en uitvoerbaarheid van het horecaconcept. Doelstelling was het ontwikkelen van een franchise waardige horecaformule waarbij onderscheidenheid, eigenheid en kwaliteit centraal stonden.

Website

www.thebowlsociety.nl

Type project

Eigenaresse van Society Concepts, Donna Kruiswijk, vroeg De Mannen van PIT een totaalconcept te ontwikkelen waarbij de trend Poké Bowl centraal stond. De trend was duidelijk en erg in ontwikkeling. De grootste uitdaging schuilde in het feit dat De Mannen van PIT een formule moesten ontwikkelen die boven deze trend moest uitstijgen. De eigenheid van Donna gecombineerd met de trend van het moment en de rebelse insteek van De Mannen van PIT. Een uniek combinatie. Donna en team zagen de trend stilletjes aan over komen waaien vanuit Amerika en besloten daar vol op in te zetten. Doelstelling is altijd geweest het ontwikkelen van een franchise formule waarbij het bouwen van een eerste pilotstore het eerst gestelde doel was. Aan Pit-Foodconcepts de taak om met enkel een idee in het hoofd een tastbare formule te bouwen. Let’s go!

Bijdrage Pit-Foodconcepts

De mannen van PIT ontwikkelde de gehele Bowls of Glory structuur. Van idee in het hoofd tot uitstraling en van het samenstellen van het gehele aanbod tot het ontwikkelen van unieke gerechten zoals de sushi donuts. Pit-Foodconcepts trapte het traject af met in kaart brengen van de actuele trends rondom Poké Bowl. Ook bekeek men de geschiedenis en deed men onderzoek naar de mogelijkheden tot onderscheidend vermogen. Zo ontwikkelde Pit-Foodconcepts 5 conceptrichtingen met ieder zijn eigen stijl, karakter en insteek wat betreft gerechten. Bowls of Glory was de unanieme winnaar tijdens dit ontwikkelingstraject. Het Bowls of Glory concept werd door de mannen van PIT verder uitgewerkt waarbij het handen en voeten kreeg. Zo ontwikkelde men eerst het conceptkader die tijdens alle verdere ontwikkelingen als rode draad heeft gediend. Het creatieve proces werd tot in de puntjes uitgedacht. Van conceptnaam, onderschrift, logo, look&feel en identeit tot branding, positionering en marketing.

Het Bowls of Glory concept stond als een huis! Vervolgens ontwikkelde Pit-Foodconcepts alle elementen die nodig waren voor de opdrachtgever om de formule te gaan draaien. Zo werden door PIT chef Rik de Hek alle gerechten bedacht, samengesteld, berekend en van advies voorzien. De samenstellingen, benamingen van gerechten, presentatiewijze, marges, allergenen en verpakkingen werden allemaal verzorgd door de mannen van PIT. Extra tijd werd besteed aan het ontwikkelen van unieke gimmics. Instagrammable food zoals wij dat noemen. PIT chef Rik ging aan de slag met het vertalen van de unieke uitstraling van het concept naar de gerechten, dranken en presentatie. Zo bedachten we de sushi donuts met Bowls of Glory theme en werd de saus een gimmic. De Bowls of Glory saus is zo gruwelijk (citaat) lekker dat je de bowl leeg likt. Het zal je dan ook niet verbazen dat de concept leus “Lick the bowl” is geworden.

Van allergenensysteem tot voedselveiligheid en van digitale bestelsystemen tot marketingplan. De mannen van PIT deden het allemaal. We zeggen dan ook niet voor niets: als het met food te maken heeft, willen wij ervan weten. De mannen van PIT hebben het hele project, van idee op papier en visueel concept, tot het coördineren van het gehele traject uitgevoerd. Ieder element wat om de hoek komt kijken bij het openen van een nieuwe horeca gelegenheid is door de mannen van PIT uitgewerkt of gecoördineerd. Zo dachten we mee over de look & feel van het geheel, styling, sfeer, efficiëntie, workflow en uitvoering van het personeel. Ook ontwikkelde we de gehele kaart voor food & drinks, gingen we op zoek naar groothandels en leveranciers, richtte we bestelsystemen in en maakte we afspraken met toeleveranciers.

Van allergenensysteem tot een voedselveiling Vers& Veilig systeem voor HACCP en kwaliteitscontrole. Van designs voor infographics tot recepturen en van het berekenen van kostprijzen, marges, samenstelling en personeelskosten tot het inwerken van personeel. Niets is aan het toeval overgelaten tijdens dit vernieuwende traject. De gerechten werden samengesteld door PIT chef Rik en Dries boog zich over de unieke branding van elementen zoals gevelpromotie, logo’s, stickers, verpakkingsmaterialen, tassen, unieke kleding, presentatie van gerechten in to-go en delivery setting.

Op basis van alle uitgewerkte onderdelen maakte de architecten en stylisten gedetailleerde tekeningen en schetsen van het pand, de indeling en floreplan. Pit-Foodconcepts werkte samen met professionele keukenleveranciers aan de invulling van de front-, en back office keuken. Ook dachten we na over de workflow, keukenefficiëntie en derving. Welke apparatuur is nodig, hoeveel couverts kunnen we daarmee draaien en hoe zorgen we ervoor dat naast in house eters ook de delivery tak goed kan draaien. Pit-Foodconcepts boog zich over deze vraagstukken.

Kortom, van idee van de opdrachtgever naar kant en klaar formule pakket ready to rock.

Rol

# Conceptontwikkeling horeca

# Concepting volgens PIT methode (consumer insights, concept writings, design, benefits, usp’s etc.)

# Realisatie van creatief concept

# Training personeel & ondersteuningsmiddelen zoals infographics van de gerechten

# Ontwikkeling van unieke streetfood gerechten zoals Poké Bowls en Sushi donuts

# Unieke branding, huisstijl & logo’s

# Samenstelling kaart gehele aanbod food & drinks

# Systemen voor allergenen, kostprijzen, marges, voedselveiligheid, groothandels, leveranciers & verpakkingsmaterialen

# Totale coördinatie ontwikkelingstraject van idee tot realisatie

# Advies over routing keuken, apparatuur, benodigdheden, styling, materialen, presentatie, servies etc. etc.

# Ontwikkeling en realisatie van totaal horecaconcept

×
Hi There,

Nieuwsgierig geworden? Just send us an Whatsapp!

Howdy