• Frisia
  • Frisia Astrafaam
  • Frisia Pit-Foodconcepts
  • Frisia
  • Frisia
  • Frisia Pit-Foodconcepts
  • Frisia Pit-Foodconcepts
  • frisia
  • Frisia Pit-Foodconcepts
  • frisia

frisia.

Even voorstellen

Frisia is een succesvol snoepmerk met een enorme lading nostalgie voor vele. De Frisia spekjes en mallows in de roze verpakkingen zijn bekend bij jong en oud. Frisia is onderdeel van de firma Astrasweets.

Astrasweets maakt al meer dan 35 jaar de lekkerste snoepjes voor jong en oud. Aan de wieg van het huidige Astrasweets stond de peperkoekfabriek van de firma Van Deun in 1924. Als uitbreiding op het peperkoek assortiment zijn de huidige suikerwerken toegevoegd. En met succes! Het succesvolle bedrijf Belgica wordt in 1992 overgenomen door de firma Astrasweets waardoor een gigantische groei wordt gerealiseerd. Vandaag de dag is Astrasweets bekend van onder andere de enorm succesvolle snoeprange onder het label Sweet Paradise en produceert men een enorme hoeveelheid private label merken. Ook het merk Frisia, bekend van de spek en marshmallow producten, valt onder de vlag van Astrasweets.

Ook het merk FAAM behoort tot het portfolio van deze suikerwerk gigant. Het merk FAAM kent een rijke geschiedenis en werd al in 1838 door Henricus Bont in Breda opgestart. FAAM bestaat reeds al meer dan 150 jaar en werd in 1998 overgenomen door Frisia suikerwerken.  De firma Astrasweets ontwikkelde jaren geleden een innovatieve toepassing voor poedervormige producten in snoepjes. Deze unieke techniek stelt ze in staat hun geweldig succesvolle product “de ufo”, een rond schotelvormig snoepje met poedervormige inhoud, te produceren. Inmiddels is de ufo niet meer weg te denken uit het snoepsegment.

Astrasweets heeft meerdere productiefaciliteiten op enorme schaal in Nederland en België en is een toonaangevend bedrijf in de Nederlandse en Belgische Retail sector. Astrasweets staat bekend om hun kwalitatief hoogwaardige snoepproducties en de unieke marshmallow en spekproducten. Ze spelen actief in op actuele trends en zijn voortdurend in ontwikkeling. Zo levert deze firma hun volledige assortiment aan de wereldwijde spelers in de markt van suiker en zoetwaren. Waar ook ter wereld, je ontkomt niet aan de gummyberen, spekjes, marshmallows, ufo’s en andere zoetigheden van Astrasweets. Een grote eer om voor dit bedrijf van toegevoegde waarde te mogen zijn!

Website

www.astrasweets.nl

www.frisiasnoep.nl

Type project

Astasweets is voortdurend in ontwikkeling en altijd op zoek naar vernieuwende concepten om de snoepsector nog beter te kunnen bedienen. De kanalen out of home en food service zijn kanalen waar met name de schepmuren met losse snoepjes, onder het label Sweet Paradise, worden verkocht. Denk daarbij aan themaparken, pretparken, bioscopen en safariparken. Feit is dat de snoepvariaties prima verkopen maar dat het eten van marshmallows in dergelijke kanalen achterblijft. Marshmallows zijn hartige en vullende producten die vaak als minder aantrekkelijk worden ervaren ten opzichte van de felgekleurde en vrolijk gevormde snoepvarianten. De marshmallows verkopen daarentegen in Retail kanalen weer zeer goed omdat de consument daar meer toepassingsmogelijkheden ziet voor het product. Beleving is key. Aan de mannen van PIT de taak om creatieve dip concepten te ontwikkelen voor het bioscopen segment op basis van Frisia Marshmallows. De Kinepolis en Pathé bioscopen staan daarbij centraal. Extra uitdaging; het ontwikkelen van concepten die ook direct binnen Retail kunnen worden weggezet.

Bijdrage Pit-Foodconcepts

De mannen van PIT zijn gestart met het uitvoeren van een doelgroep scan op locatie om goed inzicht te krijgen in het aankooppatroon van bioscoopbezoekers. Ook voerde we met ons team een marktscan uit waarbij alle huidige mallow producten en dip-georiënteerde concepten in kaart zijn gebracht. De mannen van PIT stelde samen met de directie van Astrasweets een concrete briefing op waaraan de ontwikkeling moest voldoen. Pit-Foodconcepts ontwikkelde diverse marshmallow concepten waarbij het dippen van marshmallows in een full-service out-of-home verpakking centraal stond. Van ideevorming tot conceptbeschrijving en van uniek ontwerp tot verpakking op maat. De werkzaamheden van de mannen van PIT zijn door Pit-Foodconcepts onderverdeeld in diverse fasen. Zo omvat de eerste fase het creatieve conceptontwikkelingsgedeelte en zal fase twee gericht zijn op het realiseren en implementeren van het nieuwe ontwikkelde concept. De mannen van PIT werken samen met het team van Astrasweets om elkaar te versterken en samen komen we tot een uniek en innovatief eindproduct wat bol staat van creativiteit en direct toepasbaar is. Wij kunnen niet wachten tot we dit product zelf kunnen testen, al dippend in een luie bioscoopstoel. Talk to ya soon!

Rol

# Ontwikkeling drie kansrijke conceptrichtingen

# Ontwikkeling marshmallow dipping concept voor Kinepolis bioscopen

# Ontwikkeling concepten toepasbaar binnen Retail, Food Service & Out of Home

# Realisatie en implementatie van het ontwikkelde concept

# Ontwikkeling unieke verpakkingen

# Unieke branding, positionering en creative food marketing

# Opschaling van keukenschaal naar productieniveau

# productontwikkeling en doorvoeren van innovatie op productniveau

 

×
Hi There,

Nieuwsgierig geworden? Just send us a message!

Howdy