het broodhuys.

Even voorstellen

Campingpark Ons Buiten is een fantastisch gelegen campingpark met luxe faciliteiten voor jong en oud waarbij genieten in de natuur centraal staat. Op steenworp afstand van het Noordzeestrand en gevestigd tegen het centrum van het pittoreske bad plaatsje Oostkapelle. Dit prachtige campingterrein is voorzien van een groot aantal luxe vakantiewoningen, kampeerplaatsen, zelfvoorzienende huisjes, caravans en avontuurlijke huisjes. De veelzijdigheid van mensen staat hier centraal en met ruimte voor duizenden mensen is dit park een enorm professioneel en goed geolied familiebedrijf. Naast de luxe verblijven kunnen de gasten genieten van een tropisch zwemparadijs, sauna’s en wellness centrum. Ook voor de kinderen is er ultiem vermaak in de vorm van een speelparadijs en een professioneel animatieteam.

Ook perma-cultuur, zelfvoorzienende elementen, duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijke worden volop geïmplementeerd in het geheel. Zo worden er op het park eigen fruitbomen gekweekt, worden er oesterzwammen gekweekt op oude koffiepulp en worden er bijen gehouden door de imker. De Oostkapelle streek staat bekend om de prachtige Zeeeuwse streekproducten van lokale boerderijen en bedrijven. Van prachtige boerderijkaas tot verse honing en van Zeeuwse bieren tot lokale wijnen. De streek heeft het allemaal. Ook was het terrein (voordat de mannen van PIT gingen huishouden) voorzien van een cafetaria, restaurant, receptie, supermarkt en broodjesservice. Tijd om eens toe te lichten welke bijdrage de mannen van PIT hebben geleverd.

Website

www.onsbuiten.nl

Type project

Eigenaren Gabriel en Dagmar zagen het uitbaten van de horeca op het park steeds meer uitgroeien tot een stuurloos geheel waarbij een duidelijk concept, identiteit en gedachtegoed ontbrak. De horeca is daarbij altijd een zorgenkindje geweest. Een veelzijdige doelgroep en wisselende seizoenen zorgde voor slapeloze nachten. Wat te doen? Richten we ons op de huidige doelgroep of slaan we een nieuwe weg in? De mannen van PIt namen het geheel onder de loep en kwamen tot de conclusie dat de horeca toe was aan een facelift met duidelijke visie en toekomstperspectief. Zo bleek, uit nader onderzoek, dat de snackbar niet rendabel was en de kok het restaurant, waar meer dan 45 a la carte gerechten werden geserveerd, niet meer in de juiste richting kon sturen met frustratie en matige kwaliteit tot gevolg. Het roer moest om!

Bijdrage Pit-Foodconcepts

De mannen van PIT trapte dit traject af met het analyseren van de huidige horeca en Retail waarna een conceptontwikkelingsfase startte. Zo ontwikkelde Pit-Foodconcepts een vijftal concepten die tot de verbeelding spraken. HET BROODHUYS is er daar een van. Het concept De Huyskamer is later verder doorontwikkeld. Het concept genaamd Het Broodhuys is geïnspireerd op het feit dat een campingpark niet zonder vers gebakken brood kan. Je waant je terug in de tijd dat je samen met je vader, op de camping in Frankrijk, vers gebakken brood ging halen in dat schattige bakkerijtje in het dorp. Vers krakend brood met de geur van die echte bakker. Dat gevoel hangt onlosmakelijk verbonden aan de geur van brood. Het Broodhuys is een concept waarbij het concept wisselt van functie gedurende de dag. Zo worden er in de ochtend ovenverse hele broden, stokbroden en croissants gebakken voor losse verkoop. In de middag transformeert de zaak tot broodrestaurant waarbij de hartige broden van Lilly’s altijd centraal staan. Wat dacht u van Lilly’s hartige broden met geitenkaas, rucola en vijgen? Of gaat u toch liever voor de variant met pijnboompitten, spinazie en verse ham? Een multifunctioneel concept waarbij blurring tussen verse bakker, traditioneel restaurant en broodjesshop is gecombineerd.

Rol

# Conceptontwikkeling horeca

# Concepting volgens PIT methode

# Conceptpresentatie

# Consumer insights

# Concept benefits

# Concept discriminator

# Look & Feel

# Branding, logo design & huissijl

# Consumer routing & mindmap

×
Hi There,

Nieuwsgierig geworden? Just send us a message!

Howdy