• pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts - marcus roast & toast
  • Pit-Foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts

Marcus Roast & Toast.

Even voorstellen

Marcus Roast & Toast staat zoals de naam wellicht al doet vermoeden voor ambachtelijke bereide tosti’s (Toast) en heerlijke koffie (Roast). De geur van vers gemalen bonen en krokant gebakken brood. Dat is waar Marcus Roast & Toast voor wil staan. Bij Marcus Roast & Toast worden de ambachtelijke Desem broden met exclusieve toppings voor uw ogen bereid. Heerlijke ingrediënten zoals luxe kazen, gave toppings, vleeswaren en verse add-on producten smelten voor uw ogen op het Desem brood in diverse variaties. De gietijzeren tosti stempels drukken de tosti op ambachtelijke wijze op de hete bakplaat. Bij Marcus Roast & Toast serveren we niet zomaar tosti’s. Wat dacht u bijvoorbeeld van de Don Pastrami, Happy Goat, Smokey Joe, The Butcher of The Boss?

Website

http://marcus-food.nl/

Type project

Jan-Kees Marcus, eigenaar en creatief ondernemer van Marcus Roast & Toast, gaf Pit-Foodconcepts de opdracht; ontwikkel een conceptgedachte waarbij warme dranken en goede tosti’s centraal zijn. De beleving van mooie broden en de authentieke bereidingswijze van de tosti’s moest daarbij een centrale drager vormen. De insteek was het ontwikkelen van een concept, look & feel waarbij potentie is, bij succes, voor het uitrollen van de formule. Briefing specifiek: single product + tosti + service + authentiek + rustiek. De onderdelen waar PIT nadruk op heeft gellegd zijn o.a. productontwikkeling, presentatie, look & feel, creatieve naamstellingen, conceptframe, imago, likeabillity and Instagrammable foods.

Bijdrage Pit-Foodconcepts

Pit-Foodconcepts vertaalde de conceptgedachten en identiteit van Marcus Roast & Toast naar een hippe en moderne assortimentssamenstelling. De gerechten werden door chef Rik de Hek bedacht, berekend en toegepast. Alle gerechten en producten die terug komen op de menukaart zijn in lijn met de essentie van het concept. Lokaal, streekgebonden, eigentijds, uniek , gezond, stoer, hip, edgy, onderscheidend en verrassend. De gehele invulling food & drinks kwam voor rekening van de mannen van PIT. De tosti’s zijn zo samengesteld dat ze live in the store worden gegrild (Roasted) op de bakplaat waarbij men gebruik maakt van oude tosti ijzers. De mannen van PIT ontwikkelde tientallen, kwalitatief hoogwaardige tosti varianten waaronder Smokey Joe, The Boss, The Deckhand, The Sheperd, The Goattee, Mister Blue en Doggy Style. Daarbij gebruikte we unieke ingrediënten en methode. Van Italiaanse pastrami met rode ui en mosterd tot blauwschimmelkaas met walnoten en appelstroop. Wat dacht u van Italian sausage met cheddar en Provolone cheese? Juist ja, top toch? Een beetje vreemd, maar wel lekker ;)

Care for a Tosti Doggy Style?

Rol

# Productontwikkeling food & drinks

# Basis conceptontwikkeling,  look & feel

# Advies en ondersteuning keukenbrigade

# Bereidingswijze, kwaliteitsbewaking, infographics

# Kostprijzen, marges en advies verkoopprijzen

# Uitwerken allergenensysteem

# Advies en implementatie food & drinks

# Kookdemonstratie, training brigade en kick-off

×
Hi There,

Nieuwsgierig geworden? Just send us a message!

Howdy