• Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts
  • Pit-Foodconcepts

de huyskamer.

Even voorstellen

Campingpark Ons Buiten is een fantastisch gelegen campingpark met luxe faciliteiten voor jong en oud waarbij genieten in de natuur centraal staat. Op steenworp afstand van het Noordzeestrand en gevestigd tegen het centrum van het pittoreske bad plaatsje Oostkapelle. Dit prachtige campingterrein is voorzien van een groot aantal luxe vakantiewoningen, kampeerplaatsen, zelfvoorzienende huisjes, caravans en avontuurlijke huisjes. De veelzijdigheid van mensen staat hier centraal en met ruimte voor duizenden mensen is dit park een enorm professioneel en goed geolied familiebedrijf. Naast de luxe verblijven kunnen de gasten genieten van een tropisch zwemparadijs, sauna’s en wellness centrum. Ook voor de kinderen is er ultiem vermaak in de vorm van een speelparadijs en een professioneel animatieteam.

Ook perma-cultuur, zelfvoorzienende elementen, duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijke worden volop geïmplementeerd in het geheel. Zo worden er op het park eigen fruitbomen gekweekt, worden er oesterzwammen gekweekt op oude koffiepulp en worden er bijen gehouden door de imker. De Oostkapelle streek staat bekend om de prachtige Zeeeuwse streekproducten van lokale boerderijen en bedrijven. Van prachtige boerderijkaas tot verse honing en van Zeeuwse bieren tot lokale wijnen. De streek heeft het allemaal. Ook was het terrein (voordat de mannen van PIT gingen huishouden) voorzien van een cafetaria, restaurant, receptie, supermarkt en broodjesservice. Tijd om eens toe te lichten welke bijdrage de mannen van PIT hebben geleverd.

Website

www.onsbuiten.nl

Type project

Eigenaren Gabriel en Dagmar zagen het uitbaten van de horeca op het park steeds meer uitgroeien tot een stuurloos geheel waarbij een duidelijk concept, identiteit en gedachtegoed ontbrak. De horeca is daarbij altijd een zorgenkindje geweest. Een veelzijdige doelgroep en wisselende seizoenen zorgde voor slapeloze nachten. Wat te doen? Richten we ons op de huidige doelgroep of slaan we een nieuwe weg in? De mannen van PIt namen het geheel onder de loep en kwamen tot de conclusie dat de horeca toe was aan een facelift met duidelijke visie en toekomstperspectief. Zo bleek, uit nader onderzoek, dat de snackbar niet rendabel was en de kok het restaurant, waar meer dan 45 a la carte gerechten werden geserveerd, niet meer in de juiste richting kon sturen met frustratie en matige kwaliteit tot gevolg. Het roer moest om!

Bijdrage Pit-Foodconcepts

De mannen van PIT trapte dit traject af met het analyseren van de huidige horeca en Retail waarna een conceptontwikkelingsfase startte. Zo ontwikkelde Pit-Foodconcepts een vijftal concepten die tot de verbeelding spraken. Allereerst werd er met het hele team een briefing opgesteld en werd een duidelijk nieuw kader en framewerk gesteld. Zo zijn we tot de gezamenlijke doelstelling gekomen dat de supermarkt, receptie, speelhal, snackbar en het restaurant omgevormd moesten worden tot één full-service horecapunt waarbij beleving, klantencontact en bovendien kwaliteit centraal stond. Van losse elementen en een overkill aan keuzes naar één full-service counter in het hart van het park.

De schop erin! In januari 2018 besloten we met hulp van een architect, verbouwingsteam en het team van Ons Buiten de zaak flink op de schop te nemen. Pit-Foodconcepts werkte 5 conceptrichtingen uit waarvan De Huyskamer het winnende concept bleek. Tijd om het idee te vertalen naar een draaiend concept. Na maanden van verbouwen en het uitwerken van alle benodigde elementen opende de deuren van De Huyskamer van Ons Buiten. De mannen van PIT hebben het hele project, van idee op papier en visueel concept, tot het coördineren van het gehele traject uitgevoerd. Ieder element wat om de hoek komt kijken bij het openen van een nieuwe horeca gelegenheid is door de mannen van PIT uitgewerkt of gecoördineerd. Zo dachten we mee over de look & feel van het geheel, styling, sfeer, efficiëntie, workflow en uitvoering van het personeel. Ook ontwikkelde we de gehele kaart voor food & drinks, gingen we op zoek naar groothandels en leveranciers, richtte we bestelsystemen in en maakte we afspraken met toeleveranciers.

Van allergenensysteem tot een voedselveiling Vers& Veilig systeem voor HACCP en kwaliteitscontrole. Van designs voor infographics tot recepturen en van het berekenen van kostprijzen, marges, samenstelling en personeelskosten tot het inwerken van personeel. Niets is aan het toeval overgelaten tijdens dit vernieuwende traject. De gerechten werden samengesteld door PIT chef Rik en Dries boog zich over de unieke branding van gevel, logo, stickers, verpakkingsmaterialen, tassen, gerechten to-go en houten planken.

De Huyskamer is voorzien van één functionele counter voor food & service. Alles onder één dak. Voor het inchecken van uw gezin tot het bestellen van een kop koffie. Van het genieten van een mooie borrelplank tot full service diner, natuurlijk geserveerd op een houten plank. De Huyskamer is ingestoken op het basis principe van een Trattoria waarbij overheerlijke delicatesse centraal staan. Van mooie hammen tot ingelegde groenten en van Zeeuwse, handgesneden frites tot zeekraalmayonaise. Lokale heerlijkheden zoals Zeeuwse kroepoek gecombineerd met hartige broden met vijg of courgette. Wat te denken van de heerlijke regionale sauzen van Spennekot of Lilly’s broden met pulled pork. Kortom, te veel om op te noemen.

De Huyskamer draait momenteel op volle toeren en de mannen van PIT zijn meer dan content. Benieuwd naar alle andere info over dit project? Neem gerust eens contact met ons op.

Rol

# Conceptontwikkeling horeca

# Concepting volgens PIT methode (consumer insights, concept writings, design, benefits, usp’s etc.)

# Realisatie van creatief concept tot opening restaurant

# Training personeel & ondersteuningsmiddelen zoals infographics van de gerechten

# Unieke branding, huisstijl, logo’s

# Samenstelling kaart food & drinks

# Systemen voor allergenen, kostprijzen, marges, voedselveiligheid, groothandels, leveranciers & verpakkingsmaterialen

# Totale coördinatie ontwikkelingstraject van idee tot realisatie

# Advies over routing keuken, apparatuur, benodigdheden, styling, materialen, presentatie, servies etc. etc.

# Ontwikkeling en realisatie van totaal horecaconcept

×
Hi There,

Nieuwsgierig geworden? Just send us an Whatsapp!

Howdy