• pit-foodconcepts ramenburger
  • pit-foodconcepts ramenburger

ramenburger.

Even voorstellen

Het team van Pit-Foodconcepts is voortdurend in beweging, zo werken we in onze creatieve werkplaats aan projecten die we voor derden doen en hebben we daarnaast nog voldoende ambitie om eigen ontwikkelingen naar een hoger niveau te tillen. Simpelweg vanwege het feit dat deze innovatieve ideeën te kansrijk zijn om zomaar op een stoffige plank te plaatsen. Wij houden van proactief handelen en denken dan ook graag alvast een aantal stappen vooruit.

De ramenburger is één van die eigen ontwikkelingen die anders op diezelfde stoffige plank zou eindigen. Zonde ! Dat doen wij dus even helemaal anders. Proactief handelen heeft vele voordelen, zo kijken wij naar opkomende trends en gaan daar zelf alvast mee aan de slag. Op die manier blijven we ons team uitdagen en blijven we daarbij de grens op zoeken om onszelf te ontwikkelen.

Type project

Innovatie is inmiddels een toverwoord geworden, lees ook ons blog “innovatie is een toverwoord“. Wanneer men denkt aan innovatie in food denkt men veelal aan over the top ideeën die creatief zijn maar veelal niet praktisch toepasbaar zijn en onvoldoende aansluiten bij de vraag van de consument. Innovatie zit hem in het denkend vermogen van de ontwikkelaar. Zo kan innovatie in food ook betekenen het benutten van huidige processen en technologieën die tot op de dag van vandaag nog onvoldoende worden benut qua efficiëntie. Het creëren van new business op simpele maar daadkrachtige wijze is ons toverwoord. Wat nu als een producerend bedrijf al 20 jaar hun proceslijnen gebruikt maar de markt die 20 jaar geleden ontstond ineens als sneeuw voor de zon is verdwenen door toenemende concurrentie of veranderingen op consumentenniveau? Tijd voor actie. De ramenburger is daar een prachtig voorbeeld van. We bedachten de ramenburger als alternatief product voor traditionele pasta producten om op die manier new business te creëren voor een bedrijf wat al jaren dezelfde markt bediende.

Bijdrage Pit-Foodconcepts

De mannen van PIT zijn altijd op zoek naar de laatste trends op het gebied van food en innovatie. Met name streetfood en to go concepten zijn nog steeds erg in opkomst. In New York zagen wij de mensen rijen dik staan wachten voor diverse foodtrucks. Vanwaar die belangstelling? Dat moet gaaf zijn. We ontdekte de pasta burger in central park waar de New Yorkers warm voor liepen. Wat een geweldige vibe. We besloten daar meer mee te doen en gingen de testkeuken in. Samen met een pastaproducent uit ons netwerk verwezenlijkte wat prototypes van, wat wij benoemde tot, De Ramen Burger. The Urban Style Burger Bun. Een boven en onderzijde van een hamburger met daartussen een prachtige Angus burger. Wat een gaaf product! We ontwikkelde recepturen, methode om de burgers te persen, de naamstelling en het concept achter de ramen burger. Een nieuw productconcept was geboren, en wat voor één! Super cool toch?

Rol

# Conceptontwikkeling

# Receptuur ontwikkeling

# Ondersteuning opschaling industrieel niveau

# Naamstelling en conceptbeschrijving

# Vibe, look & feel

×
Hi There,

Nieuwsgierig geworden? Just send us a message!

Howdy