• pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts
  • pit-foodconcepts

rebelz in food.

Type project

Rebelz in Food is een innovatief collectief van verschilmakers in de wonderlijke wereld van food en innovatie. Dare to be different is niet voor niets de slagzin van dit collectief. Wij, de mannen van PIT zijn twee van de drie rebellen in dit collectief en dragen de zorg voor conceptontwikkeling in het gehele traject. Zo dragen we zorg voor een visuele en conceptmatige uitwerking voor alle innovatieve vraagstukken als kickstart voor daadwerkelijke productie en implementatie. Voor het Rebelz in Food collectief ontwikkelde we het Rebelz food brand waarbij het activeren van persoonlijkheid en het durven onderscheidend te zijn centraal staat. Iedereen is uniek op zijn of haar manier. Expres yourself. Gooi het eruit en laat zien hoe uniek je bent. Dat is waar dit merk voor staat. Rebels, uniek, persoonlijk en activerend.

Zo ontwikkelde we tal van concepten rondom innovatieve dranken. Van kruidenkoffie in capsule vorm tot coffee pads met herbal flavours. Diverse conceptvormen zijn doorvertaald waaronder complete branding en conceptuiting voor kruidensticks voor koffie en thee. Een onderscheidende concept insteek voor internationale toepassingen. De mannen van PIT verzorgde de gehele branding van tinnen blikken tot emaille mokken en van to go cups tot retail verpakking. Een complete setting met een zeer eigen en herkenbare uitstraling. Het begrip dare to be different is doorgetrokken in het design.

Zo kozen we voor het centraal zetten van de persoon achter het merk. Portretten die spreken en waarbij sprekende ogen, de ziel van ieder mens, direct zichtbaar is. Aan de voorzijde een diepe ziel met aan de achterzijde een activerende setting. De persoon op de verpakking wordt letterlijk geactiveerd door het concept en kiest ervoor zichzelf bloot te geven. Van surfen tot fietsen en van duiken tot fotograferen. Het maakt namelijk niet uit wie je bent of wat je doet maar doe wat je wil doen! Daar staat het concept voor. Sproeten, rood haar, dik, dun, snor, bril, gehandicapt of grijs? Je bent wie je bent.

Dare to be different!

Website

www.rebelzinfood.com

Bijdrage Pit-Foodconcepts

De mannen van PIT ontwikkelde het gehele concept. Van basis idee tot krachtig eindconcept waarbij alle facetten klopte. Met name productontwikkeling en conceptontwikkeling weerspiegelde onze rol in het geheel. Zo testen PIT chef Rik de verschillende type melanges, koffie malingen, bonen, thee, kruiden en specerijen. De meest voorname uitdaging ging schuiol in het testen van koffie en thee in Nespresso capsule vorm en Senseo pad vorm. Challenge accepted! Samen kwamen we tot concrete eindproducten welke perfect in balans waren. Dries boog zich over het conceptuele aspect van het verhaal en bedacht de naamstelling, het conceptverhaal, storytelling en vormgeving. Een mooie samenwerking waar we trots op zijn en een pracht voorbeeld van hoeveel meerwaarde een goed concept kan bieden. The Rebelz food brand wordt de komende maanden doorontwikkeld door het collectief en wij zullen ons stinkende best gaan doen om samen met de andere rebelz de producten te gaan lanceren.

Rol

# Conceptontwikkeling

# Productontwikkeling pilot schaal & Design

# Storytelling conceptverhaal, formuleren USP’ s en vormen consumer insights

# Creëren innovatief productsegment

# Receptuur ontwikkeling en sensorische beoordelingen

# Productie sample producten in Senseo pad vorm en Nespresso capsule vorm

# Testen nieuwe mengingen koffie/thee/kruiden/specerijen

×
Hi There,

Nieuwsgierig geworden? Just send us an Whatsapp!

Howdy