• pit-foodconcepts - the husky butcher
  • beany butchers pit-foodconcepts
  • husky butcher packaging pit-foodconcepts
  • husky butcher pit-foodconcepts
  • husky butcher pit-foodconcepts
  • griny butcher coffee pit-foodconcepts
  • husky butcher mug pit-foodconcepts

butchery coffee theme.

Even voorstellen

De koffieketen is één van de grootste marktsegmenten wereldwijd. Dat betekend dat kleine verbeteringen of veranderingen in benadering van grote toegevoegde waarde kunnen zijn binnen de keten. Centraal stond het vinden van een nieuwe benadering voor deze prachtige grondstof. De koffieboon. Het slagersvak inspireerde ons. Vlees is sexy, vlees is ruig en vlees is expertise. Denk aan het uitbenen van grote stukken vlees en de slager die col trots zijn gevlinderde haas toont. Prachtig toch? Koffie is ook datzelfde ambacht. Echter wat liefelijker. Onze missie? Koffie weer ruig, vuig, stoer en dirty maken. The Butcher themed coffee was born.

We onderzochten een methode waarbij we het principe van het uitbenen van vlees en de verschillende onderdelen van een dier vertaalde naar de koffieboon. De verschillende onderdelen werden duidelijk en de individuele kenmerken daarvan. Een revolutie in de koffieketen. Zo bedachten we de beanz T-bone style, Tenderloin Steak beanz, Ribe Eye black ones and the roasted Rib beanz. Super cool en wat een gave reacties volgden. De producten worden ingepakt in slagersvellen, afgewogen in een vleeschweegschaal en voorzien van slagerscode. Yeah!

Type project

De mannen van PIT ontwikkelde dit concept vanuit een coöperatieve gedachten met een actief team waarbij diverse expertises werden gebundeld. Van creatief en concept tot commercieel en van kennis in de koffieketen tot de coöperaties en plantages in Peru en Bolivia.

Bijdrage Pit-Foodconcepts

De mannen  van PIT ontwikkelde het gehele concept. Van basis idee tot krachtig eindconcept waarbij alle facetten klopte. Met name productontwikkeling en conceptontwikkeling weerspiegelde onze rol in het geheel. Zo testen PIT chef Rik de verschillende type bonen en kwamen we samen tot eindproducten welke perfect in balans waren. Rik vertaalde het slagers principe, de verschillende onderdelen van een dier, naar de koffieboon waarbij de verschillende delen van de boon en zijn kenmerken duidelijk werden. Dries boog zich over het conceptuele aspect van het verhaal en bedacht de naamstelling, het conceptverhaal, storytelling en vormgeving. Een mooie samenwerking waar we trots op zijn en een pracht voorbeeld van hoeveel meerwaarde een goed concept kan bieden. The Butcher themed coffee wordt de komende maanden doorontwikkeld. Come in and taste it! See ya soon.

Rol

# Conceptontwikkeling

# Productontwikkeling & Design

# Storytelling conceptverhaal, formuleren USP’ s en vormen consumer insights

# Creëren innovatief & toonaangevend productsegment

# Receptuur ontwikkeling en sensorische beoordelingen

# No waste keten in kaart brengen

# Testen nieuw principe butchery in coffee

×
Hi There,

Nieuwsgierig geworden? Just send us an Whatsapp!

Howdy