SPRINGPLANK: KNETTERSTERKE FOOD CONCEPTEN.

speciaal voor start-ups & scale-ups

Een concept is een creatieve en strategische weergave van een product innovatie. Het is een opzichzelfstaande dienst. Met een concept onder de arm kun jij overtuigen, investeerders aanhaken, je team op één lijn krijgen, ontwikkelingsmogelijkheden bekijken of een Retailer alvast warm zien te krijgen voor je te ontwikkelen product.

Een concept heeft een breekijzer functie en kan je enorm veel tijd, geld en risico besparen

conceptontwikkeling foodWaarom een concept?

Een concept is een creatieve en strategische uitwerking van een innovatief food product. Een concept is bedoeld om een idee echt over de bühne te tillen zonder dat je daarbij al echt moet gaan ontwikkelen. Soms wil je namelijk eerst je idee pitchen, zakelijke partners overtuigen of alvast een Retailer overtuigen van je product. Dan is het zonde om direct bakken met geld uit te geven aan een totale ontwikkeling van je merk, de verpakking en het technologische product. Met een potentiële afnemer of partner op zak is het namelijk wel een stuk prettiger investeren. In zo’n geval is het dus veel slimmer om eerst met wat minder budget een concept te vormen. Een concept is echt super compleet en het oogt professioneel. Het is al jaren onze expertise en is daardoor tot in de puntjes doordacht. Het bevat alle facetten die je van een sterk merk en sterk product zou mogen verachten.

Veelzijdigheid & onderbouwing tonen 

Wanneer je het concept wilt gebruiken om te overtuigen dan is het zaak dat potentiële klanten, investeerders of Retailers de potentie zien die jij voor ogen hebt. Er zal met verschillende brillen naar het concept gekeken worden. Retailers willen een onderscheidend product maar zeker ook toegevoegde merkwaarde voor het schap. Anders zullen ze het eerder onder hun private label willen schuiven. Investeerders of potentiële partnerbedrijven willen juist weer meer input over het product of over de duurzaamheidsaspecten van het product. Daarom is een concept een bundeling van marketing & product.

Onderdelen van een concept

Een concept is altijd opgebouwd uit een aantal blokken. Samen vormen ze een sterk geheel. Ze kunnen natuurlijk per opdracht iets verschillen. De blokken:

  • Merknaam & pay-off
  • Product omschrijving & gebruik
  • Unique selling points, claims, iconen & keurmerken
  • Merkverhaal & merk DNA op basis van archetypes
  • Conceptbeeld van de verpakking (2D mockups)
  • Toelichting shopper profiel van het product
  • Trendlink & kernbehoefte achter de ontwikkeling
  • Toelichting duurzaamheid & materialen
  • Conceptstijl om het idee kracht bij te zetten
  • Gave gimmick en een flinke dosis creativiteit

 

Zonder grote investering Retailers binnenhalen!

Deze sessies zijn met name interessant voor startups en scale-ups die stappen willen zetten met hun food product en sterk merk maar nog niet direct over willen gaan tot een groot ontwikkelingstraject. Het concept kan vervolgens ook prima als briefing dienen voor ontwikkelaars of designers.

  • € 4500,00 (excl. btw)
  • we starten de ontwikkeling met een strategiesessie & de juiste voorbereiding
  • op basis van alle input vormen wij een sterk food concept
  • het concept leveren we op in digitale vorm
  • het concept kun je nu onder de arm nemen om Retailers, investeerders of innovatieteams te overtuigen

 

conceptontwikkeling food