SPRINGPLANK: MERK & PRODUCT STRATEGIE.

speciaal voor scale-ups & grown-ups

Door de wildgroei aan producten in de supermarkt schappen wordt het steeds moeilijker om nog op te vallen. Met alleen een fancy ontwerp of een leuke verpakking kom je er niet meer. De consumenten willen meer bezieling, emotionele binding met het merk en producten die tot in detail zijn uitgedacht!

Door op strategische wijze je merklading en product positionering te vormen maak jij het verschil

product en merk strategie voor food brandsStap één bij de ontwikkeling van een nieuw food product is de strategische basis

Wil jij met je nieuwe food product en merk nu echt langdurig verschil gaan maken en succesvol zijn? Begin dan eerst bij het aanhaken van een merk-, en product strateeg. Een food strateeg werkt altijd samen met de designer en/of de productontwikkelaar. Wanneer je een nieuw product in de markt wilt zetten moet de hele ontwikkeling namelijk gestroomlijnd verlopen. Voordat de ontwikkeling van het food product, het merk en de branding ontwikkelt worden zal er eerst een stevige fundering moeten liggen. Vanuit die sterke basis kunnen de productontwikkelaar en de designer gericht ontwikkelen. Dat vraagt om enorm veel kennis aangezien het hier gaat over zowel merkbouwen, branding & productontwikkeling. Gelukkig is dat voor ons een koud kunstje!

Door een sterke strategie te vormen ga jij succesvol zijn!

Door de wildgroei aan producten is het enorm lastig geworden om nog op te vallen in het schap. Om je product vandaag de dag nog in het oog te doen springen is er daarom meer nodig dan alleen een mooi ontwerp en een lekker product. Succesvolle merken en producten die het op lange termijn gaan redden zijn strategisch sterk en maken van hun eigenheid hun raket. Die raket gaan we hier voor je bouwen waarbij we op zoek gaan naar een super slimme product positionering, een eigenzinnige merklading en de beste versie van jouw food product. Neem maar eens een sterk food merk of product onder de loep. Wat maakt dit product of merk zo succesvol? Het product zelf zie je, het ontwerp springt in het oog. Maar waar en hoe is dit product ontstaan en wie heeft alle losse elementen perfect op elkaar doen aansluiten? Juist, dat doet PIT. 

Onderdelen die aan bod komen bij het vormen van een merk-, en product strategie

De merk,- en product strategie is een bundeling van expertises waarmee zowel designers als productontwikkelaars uit de voeten kunnen. Een merk-, en product strategie bundelen we in een concept intention rapport waarin o.a. de volgende onderwerpen uitgewerkt zijn: 

  • Merknaam, gimmick & pay-off
  • Product,- en merk positionering
  • Marketing insteek & essentie
  • Doelgroep segmentatie inclusief shopper persona’s met uitgebreide input op kernbehoeften
  • DNA vorming van het merk d.m.v. unieke archetypes
  • Trendlink & bijbehorende waarde schatting en consumentenlink
  • Segmentatiekeuze gebruiksmoment, afzetkanalen & productcategorie
  • Functionele & emotionele voordelen
  • Volledig uitgewerkt brand story en tone-of-voice
  • Brug naar social media inzet
  • Merkbelofte, golden circle & brand promise
  • Input verpakkingsvorm &  duurzame materialen
  • Selectie en advies product usp’s, iconen, keurmerken en claims
  • Duurzaamheid & recycling
  • Advies rondom product samenstelling, vorm, smaak en onderscheidende factoren

Investeer in een sterke positionering!

Deze gespecialiseerde dienst is met name interessant voor partijen die een merk en product combinatie willen ontwikkelen.

  • € 6000,00 (excl. btw)
  • we starten de ontwikkeling met een strategiesessie
  • op basis van alle input vormen wij een ijzersterke merk- en product strategie
  • het resultaat bundelen we in een concept intention rapport als briefing voor design & productontwikkeling
  • dit traject is op zijn sterkst in combinatie met designer & productontwikkelaar
  • het concept intention rapport is een perfect uitgangspunt voor designer & productontwikkelaar
  • deze dienst kan los afgenomen worden als aanvulling op je eigen traject
  • óf als onderdeel van een product ontwikkelingstraject bij Pit Foodconcepts

 

merk en product strategie vormen