SPRINGPLANK: PRODUCT ONTWIKKELING.

voor startups, scale-ups & grown-ups

Iedere ontwikkeling waarbij verschillende expertises worden gecombineerd heeft een spin in het web nodig. Iemand die de basis van de ontwikkeling heeft bedacht en kan schakelen met designer, marketeer en technoloog. Zo iemand is Dries! Die ontwikkelingsdriehoek maakt PIT tot jouw ideale partner voor het begeleiden van productontwikkelingstrajecten. Je kiest bij dit traject voor een combinatie van productontwikkeling, branding en strategie.

Het combineren van creatieve en technologische kennis is uniek in de wereld van food en innovatie!

Hoe ziet een productontwikkelingstraject eruit?

Bij het ontwikkelen van een nieuw food product komt veel kijken. Er zijn verschillende experts nodig om een ontwikkeling op creatief maar ook technologisch vlak te vormen. Designers spreken beeldende taal en technologen communiceren juist in cijfers en onderbouwde feiten. Het samenbrengen van die twee kan een uitdaging zijn. Een ontwikkeling begint altijd bij het ontwikkelen van de product-, en merkstrategie. Daarbij is het belangrijk dat we op dat moment al na denken over de randvoorwaarden die van belang zijn voor bijvoorbeeld proces, verpakkingsvorm en product samenstelling. Daarom bevat onze fundering bij zo’n ontwikkeling altijd creativiteit maar ook product inhoudelijke input. Tijdens de ontwikkeling van de strategisch basis schakelen we ook al met de designer en technoloog. Vanuit de strategie van PIT start de technoloog met het ontwikkelen en opschalen van het food product. Wanneer merk,- productstrategie en het food product zelf afgerond zijn is het tijd om een designer aan te haken voor het ontwikkelen van de huisstijl, logo’s en verpakkingsontwerpen.

Ondersteunen, begeleiden & ontzorgen

Zodra het project van concept en strategie overgaat in de uitvoerende fasen van ontwerp en productontwikkeling bespreken wij met de designer en de technoloog alle facetten van het concept. We vormen de randvoorwaarden, jagen de startfasen aan en blijven gedurende de hele ontwikkeling van beide expertises betrokken om te sturen, ondersteunen, coachen en begeleiden. We zijn bij alle meetmomenten, bewaken de planning en helpen uitvoerend wanneer er zaken aan het licht komen die actie behoeven. Die zijn er namelijk altijd! Zo zorgen we er samen voor dat product, merk, verpakking en strategie samenkomen zonder dat we daarbij concessies hebben gedaan aan het conceptidee. 

Jouw one-stop-shop

Het mag duidelijk zijn dat je bij PIT terecht kunt voor een totale ontwikkeling en dat wij de experts voor je aanhaken. Binnen onze hub hebben we genoeg getalenteerde voedingsmiddelentechnologen, productontwikkelaars en designers om jouw ontwikkeling goed te kunnen ondersteunen. We werken al jaren samen en zijn helemaal op elkaar ingespeeld.

Investeer in een gestroomlijnde ontwikkeling

Een productontwikkeling is altijd anders en per productgroep verschillend. Zo is de ontwikkeling van een chocoladereep een heel ander verhaal dan een plantaardige pizza. In sommige gevallen zijn er al expertises of onderdelen afgerond. In andere gevallen is er nog helemaal niets. Samen bekijken we de beste optie voor jouw ontwikkeling. Opties zijn:

  • optie 1: product-, en merkstrategie + productontwikkeling
  • optie 2: product-, en merkstrategie + branding & packaging design
  • optie 3: product-, en merkstrategie + productontwikkeling + branding & packaging design
  • kosten, projectverloop en budget zijn altijd op maat