millennial versnacking.

By Posted in - versnacking on August 18th, 2021 photo-1560794081-cb99dfca74ff

Snack als een gek

De behoefte naar producten in snackvorm die aansluiten bij onze snelle, mobiele en stressvolle bestaan. We hebben als Millennials behoefte aan vele snelle eetmomenten. Onderweg naar school, in de bus, op de fiets of in de trein. All-day, every-day. Geen traditionele en vaste eetmomenten maar snacken wanneer we zin hebben. Ze willen niet hoeven kiezen voor één stijl. Omdat ze food associëren met een sociaal moment willen ze veel momenten op een dag om te kunnen socializen en sharen (online).

Kenmerken van dit trendsignaal

  • Alle eetmomenten van de dag in bitesize vorm
  • Snacken als een pro
  • Geen traditionele eetmomenten meer
  • Duurzame portieverpakkingen
  • We grazen de hele dag door
  • De hele dag door, kleine bites
  • Van alles een beetje kunnen proeven
  • Werelds genieten
  • Geen keuze hoeven maken
  • Meer sociale momenten
  • Food is our lifestyle
  • 24/7 Binnen 30 minuten
  • Van grond tot mond, instantly
  • Blijvend verrassen

 

Meer weten over deze trend?

Neem dan even contact op om te zien of we je kunnen helpen met trendwatching. Bovenstaande is een snackbite. Wanneer we trends uitwerken dan doen we dat met trendcurves om de waarde van de trend te bepalen en we onderbouwen de trend met een enorme hoeveelheid cross sectorale voorbeelden.