• Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT FoodconceptsAmbachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconconcepts 1
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
  • Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts
    Ambachtshoeve - de helden van de weide - PIT Foodconcepts

AMBACHTSHOEVE groentezuivel.

TRENDWATCHING, CONCEPTVORMING

& CONSULTANCY REALISATIE

BOEREN GROENTEZUIVEL

 

De vraag

Ambachtshoeve is een mooi voorbeeld van de korte keten. Boeren kiezen er steeds vaker voor om zelf zuivelproducten te produceren in eigen beheer. Zo ook familie Pullens. Ze vroegen PIT om een uitgebreid trendonderzoek uit te voeren met focus op groenterijke producten, plantaardige zuivel en veranderende consumentenbehoefte ten aanzien van ambachtelijke producten in lokale sferen. Kun je ons helpen op basis van deze analyse concepten te vormen en om één van deze concepten te ondersteunen in de realisatiefase was de volgende vraag. Sure we can!

Achtergrond

Ambachtshoeve is een vooruitstrevend boerenbedrijf waarbij toekomstvisie altijd voorop staat. Ambachtshoeve is een mooi voorbeeld van de korte keten. Boeren kiezen er steeds vaker voor om zelf zuivelproducten te produceren in eigen beheer. Dirk Pullens combineert de traditionele insteek van het melkveebedrijf met zijn eigen, unieke en rebelse blik op de toekomst. Eerder al kreeg Dirk de mogelijkheid zijn ambachtelijke zuivelproducten bij Albert Heijn in het schap te mogen plaatsen. De Ambachtshoeve is sterk in ontwikkeling en constant in beweging.

De Ambachtshoeve is een zuivelboerderij in hartje Brabant (Raamsdonk). Hier wordt de (weide) melk rechtstreeks vanaf de koe verwerkt tot zuivelproduct. De producten worden op natuurlijke en ambachtelijke wijze geproduceerd. Eigenaar Dirk Pullens werkt met veel aandacht, kennis en passie aan zijn producten, zodat ze een perfect eindproduct kunnen leveren. U kunt bij de Ambachtshoeve terecht voor echte boeren zuivel zoals: o.a. karnemelk, boter, yoghurt en vla maar ook premium zuivel met innovatieve toevoegingen zoals groenten. De Ambachtshoeve een zuivelboerderij met een hart voor zuivel. Melkveebedrijf Pullens is sinds 1968 gevestigd in het ‘lint’ van Raamsdonk. Hier worden 185 koeien gemolken. In de zomer mogen de koeien op de ruime huiskavel zelf het gras gaan halen. De koeien worden met passie en plezier gehouden om ze zodoende gezonde melk te kunnen laten produceren die dan verwerkt kan worden tot alle producten van de Ambachtshoeve.

Het resultaat

PIT Foodconcepts ging aan de slag met de doelstelling: het uitwerken van een totaalconcept gericht op hybride zuivel waarbij dierlijk en plantaardig hand in hand konden gaan op het boeren erf. De trendanalyse wees uit dat er ruimte voor eigenheid en markt lag op het gebied van hybride zuivelproducten waarbij groenteverrijking centraal stond. PIT Foodconcepts vertaalde het idee naar een toepasbaar food concept als blauwdruk voor realisatie. Allereerst bracht PIT Foodconcepts een aantal verschillende shopper profielen van de Millennial tot leven. Deze Millennial doelgroep is super gedetailleerd in kaart gebracht en vervolgens zijn alle toonaangevende trends op het gebied van Millennial driven food & lifestyle signalen benoemd. Om een gedegen achtergrond te bouwen zijn de trends gekoppeld aan drie Millennial doelgroep profielen (YOUNGSTERS / DINKY’S / KIDSTERS) waardoor er meer inzicht ontstond in de relatie tussen de trendsignalen en de kernbehoeftes.

Na het vormen van de kans gebieden ontwikkelde we een aantal kansrijke concepten. De helden van het boeren erg wilde we centraal stellen en dat is gelukt. Een concept waar boeren (lokale) groenten, fruit en melk samenkomen. DE HELDEN VAN DE WIJDE is geboren! De helden rondom dit product zijn zowel de boer, de dieren en de groenten die zo plezierig groeien op het erf. Ultra lokaal, duurzaam, gezond en met oog voor mens, dier en planeet. Verpakt in glas en geproduceerd op eigen erf. Hoe tof!

VAN CONCEPT NAAR TECHNOLOGISCH KLOPPEND EINDPRODUCT

PIT Foodconcepts werkt nauw samen met gedreven Millennials in food. Lieke Berndsen van LB Foodconsultancy is een superster in het ontwikkelen van technologisch uitdagende concepten. Lieke vertaalde samen met Dirk en Dries het concept naar produceerbare, technologisch kloppende, lekker eindproducten.

Ontdek dit ambachtelijke boerenzuivel merk met 2.0 visie!

LinkedIn

Instagram

Website

Facebook

  • Ambachtshoeve Zuivel
  • 2019-2020-2021
Ontdek meer!