• Pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • Pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • Pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • Pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • Pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • pit-foodconcepts / ambachtshoeve
  • Pit-foodconcepts / ambachtshoeve

Ambachtshoeve.

Even voorstellen

Pit-Foodconcepts heeft de eer tegenwoordig om voor steeds grotere en sterkere merken te mogen werken. Van de grootste Retailers in ons land tot zuivelcoöperaties en van boeren die zelf starten met verzuivelen tot startup pioniers. Ambachtshoeve is een vooruitstrevend boerenbedrijf waarbij toekomstvisie altijd voorop staat. Dirk Pullens combineert de traditionele insteek van het melkveebedrijf met zijn eigen, unieke en rebelse blik op de toekomst. Eerder al kreeg Dirk de mogelijkheid zijn ambachtelijke zuivelproducten bij Albert Heijn in het schap te mogen plaatsen. De Ambachtshoeve is sterk in ontwikkeling en constant in beweging.

De Ambachtshoeve is een zuivelboerderij in hartje Brabant (Raamsdonk). Hier wordt de (weide) melk rechtstreeks vanaf de koe verwerkt tot zuivelproduct. De producten worden op natuurlijke en ambachtelijke wijze geproduceerd. Eigenaar Dirk Pullens werkt met veel aandacht, kennis en passie aan zijn producten, zodat ze een perfect eindproduct kunnen leveren. U kunt bij de Ambachtshoeve terecht voor echte boeren zuivel zoals: o.a. karnemelk, boter, yoghurt en vla maar ook premium zuivel met innovatieve toevoegingen zoals groenten. De Ambachtshoeve een zuivelboerderij met een hart voor zuivel. Melkveebedrijf Pullens is sinds 1968 gevestigd in het ‘lint’ van Raamsdonk. Hier worden 185 koeien gemolken. In de zomer mogen de koeien op de ruime huiskavel zelf het gras gaan halen. De koeien worden met passie en plezier gehouden om ze zodoende gezonde melk te kunnen laten produceren die dan verwerkt kan worden tot alle producten van de Ambachtshoeve.

Website

www.ambachtshoevezuivel.nl

Project hybride zuivel

Pit-Foodconcepts is de nieuwe partner voor Ambachtshoeve ten aanzien van een aantal nieuwe conceptontwikkelingen. Pit-Foodconcepts ging aan de slag met de doelstelling: het uitwerken van een totaalconcept gericht op hybride zuivel waarbij dierlijk en plantaardig gecombineerd moest worden. In dit geval yoghurt met toevoeging van groenten in alle soorten, geuren, kleuren en maten. Pit-Foodconcepts vertaalde het idee naar twee praktisch toepasbare concepten waarbij de alle facetten van een concept uit hebben gewerkt. Allereerst is de doelgroep gekozen, de Millennial. Deze Millennial doelgroep is super gedetailleerd in kaart gebracht en vervolgens zijn alle toonaangevende trends op het gebied van voeding benoemd. Om een gedegen achtergrond te bouwen zijn de trends gekoppeld aan drie Millennial doelgroep profielen waardoor er meer inzicht ontstond in de relatie tussen de trendsignalen en de toepassing per individu. Op basis van deze achtergronden heeft PIT twee conceptrichtingen uitgewerkt waarbij de conceptversie van verpakking, stijl, logo, merknaam, onderschrift, gimmick, toepassing, segment, BMC-model etc. zijn uitgewerkt. De concepten Pullen’s premium boeren zuivel en De Helden van de Weide zijn daarvan het eindresultaat.

Vervolgtraject

De rol van Pit-Foodconcepts hstopt niet bij het opleveren van een concept. Inmiddels is PIT in staat om de dienst, samen met partners, verder door te trekken. Zo zijn we een partnership aangegaan met LB Consultancy. Lieke is al jaren actief in de wereld van productontwikkeling en food technolgy. Samen vertalen we concepten naar de praktijk waarbij Lieke ons helpt om recepturen, producten en testen uit te voeren. Geweldig leuk! Samen helpen we Dirk Pullens om het concept hybride zuivel te realiseren.

Rol

# Conceptontwikkeling 2 hybride zuivelconcepten voor Retailers in Nederland

# Conceptontwikkeling gericht op premium ambachtelijk, versnacking en de korte keten

# Route to market

# Trendwatching & toepassing trends in product & concept

# Fresh food innovation

# Definiëren gebruik, toepassing, unique selling points, ingrediënten en how-to-use aspecten

# Concept writings, consumer pasports, positionering & strategie

# Verpakkingsadvies & advies over implementatie/ realisatie