geheim

Dierenwelzijn verbeteren met heuvelgang.

STRATEGIEVORMING &

CONCEPTONTWIKKELING

BETER LEVEN VLEES

 

De vraag

Kun je ons helpen met het ontwikkelen van een strategisch Retail concept rondom Fleckvieh runderen met de potentie om uit te groeien tot een 1 of zelfs 2 sterren beter leven range.

Waarom werken voor vleesbedrijven?

Verandering begint bij het daadwerkelijk veranderen van een manier van denken, een visie en de toekomstplannen. Een bedrijf zoals Van Loon Vlees en de divisie Meatfriends zijn ontzettend bezig met het verduurzamen van de keten. Ook werken ze volop aan duurzame, diervriendelijke en zelf vegetarische producten. Zo voeren ze met hun merk The Blue Butcher ook een fantastisch mooie lijn waarbij vleesvervangers centraal staan. Vele verschillende merken vleesvervangers rollen van deze banden. Ook hybride concepten zijn aan de orde van de dag. Je ziet het, niet alles is zomaar wat het lijkt. Er gebeuren achter de schermen weldegelijk grensverleggende dingen. Je moet alleen wel bereid zijn om ze te zien en om er mee aan de slag te gaan. Dergelijke partijen hebben een enorme stootkracht en de middelen om een hele grote doelgroep te bereiken op dagelijks niveau. Elke verandering die we daarbij aan kunnen dragen heeft directe impact. Wij dragen graag bij aan de versnelling van positieve verandering op het gebied van dierenwelzijn en duurzaamheid dus we gingen deze uitdaging zeker niet uit de weg. Laat de impact maar komen.

Het resultaat

Bij dit project stonden de FLECKVIEH RUNDEREN uit de bergen van Tirol centraal. We vormde het “HEUVELGANG” concept als kapstok voor alle producten die onder dit label gebracht kunnen worden. We ontwikkelde de strategie en positionering. We vormde concept visuals en een conceptpresentatie die voorgelegd konden worden aan de Retailers. Lees hieronder wat meer over de propositie de we opstelde. Dit ras en label hebben de potentie om uit te groeien tot een 1 of zelfs 2 sterren beter leven range en dat is natuurlijk waanzinnig goed nieuws!

De perfectie balans tussen dierenwelzijn & premium kwaliteit

De huidige consument is zeer kritisch en wil graag een bijdrage leveren aan een betere voedselsysteem in Nederland. Ook al hebben ze als consument zijnde niet altijd alle kennis in huis om deze afweging te maken. Feit is wel dat men zoekt naar vleesproducten van goede kwaliteit waarbij dierenwelzijn ook centraal staat. Het gaat daarbij om een goede balans voor mens, dier en milieu. Mindfullness en balans zijn belangrijk.

Zo willen we genieten en zoeken we naar premium momenten. Echte geluksmomentjes! Daarbij verwachten we als consument dan wel dat producenten anno vandaag duurzaamheid, dierenwelzijn en bewustzijn als een kernwaarde uitvoeren. Men zoekt naar producten waarbij kwaliteit en diervriendelijkheid organisch hand in hand gaan. Dat is een uitdaging voor Retailer en producent want het aanbod van kwalitatief hoogwaardig en diervriendelijk vlees is minimaal.

Heuvelgang Fleckvieh producten als segmentatietool

Het Heuvelgang Fleckvieh concept kan in deze behoefte voorzien. De unieke combinatie tussen een optimaal dierenwelzijn en de uitmuntende kwaliteit maken dit dubbeldoel rundvlees concept uniek in zijn soort. Heuvelgang Fleckvieh kan ervoor zorgen dat het aanbod diervriendelijk kwaliteitsvlees kan worden uitgebreid zodat de keten minder kwetsbaar gaat worden doordat het huidige aanbod met name uit Ierland komt. Segmentatiekansen in overvloed.

4 jaar heuvelgang in de heuvels van Tirol & Beieren

Fleckvieh runderen zijn melkkoeien die met name in de heuvels van Tirol en Beieren grazen. Ze hebben minimaal 4 jaar heuvelgang en zelfs de kalveren blijven minimaal 5 maanden bij de moeder. De groene heuvels hebben een goede biodiversiteit en de Fleckvieh koeien dragen door hun vrije uitloop karakter bij aan het ecosysteem. Ze onderhouden letterlijk de natuur en knappen er zelf enorm van op. Ze hebben een fijn leven en dat proef je.

De Duitse en Oostenrijkse boeren verzorgen de dieren met passie voor de natuur. Het dierenwelzijn en het milieuvriendelijke dubbeldoel principe zorgt ervoor dat het bijdraagt aan het goede gevoel van de boer maar ook de consument.

Zo bouwen we samen aan een duurzamere vleesketen en dragen we een steentje bij aan mens, dier en milieu. Het prettige van Fleckvieh rundvlees is dat we daarbij geen concessies hoeven te doen op kwaliteit want de kwaliteit is vergelijkbaar met die van Iers rundvlees. Top dus!

Fleckvieh rundvlees heeft alle ingrediënten in huis om één of zelfs twee beter leven sterren te ontvangen op korte termijn.

Ontdek dit vooruitstrevende bedrijf!

Website

Facebook

  • Meatfriends / Van Loon Group
  • 05-2020
Ontdek meer!