geheim

hybride retail concepten.

TRENDONDERZOEK &

CONCEPTONTWIKKELING & STRATEGIEVORMING

HYBRIDE VLEES/PLANT CONCEPTEN

 

De vraag

Kun je ons helpen met het in kaart brengen van de product kansen en de visie die past bij ons bedrijf op korte (1 jaar), middel (1 tot 5 jaar) en lange (10 jaar) termijn? Waar gaat de categorie vlees naartoe? Hoe ziet die ontwikkeling eruit? Waar moeten we op inzetten en waar liggen de kansen waar we, ook nu al, op in kunnen zetten?

Waarom werken voor vleesbedrijven?

Verandering begint bij het daadwerkelijk veranderen van een manier van denken, een visie en de toekomstplannen. Een bedrijf zoals Van Loon Vlees en de divisie Meatfriends zijn ontzettend bezig met het verduurzamen van de keten. Ook werken ze volop aan duurzame, diervriendelijke en zelf vegetarische producten. Zo voeren ze met hun merk The Blue Butcher ook een fantastisch mooie lijn waarbij vleesvervangers centraal staan. Vele verschillende merken vleesvervangers rollen van deze banden. Ook hybride concepten zijn aan de orde van de dag. Je ziet het, niet alles is zomaar wat het lijkt. Er gebeuren achter de schermen weldegelijk grensverleggende dingen. Je moet alleen wel bereid zijn om ze te zien en om er mee aan de slag te gaan. Dergelijke partijen hebben een enorme stootkracht en de middelen om een hele grote doelgroep te bereiken op dagelijks niveau. Elke verandering die we daarbij aan kunnen dragen heeft directe impact. Wij dragen graag bij aan de versnelling van positieve verandering op het gebied van dierenwelzijn en duurzaamheid dus we gingen deze uitdaging zeker niet uit de weg. Laat de impact maar komen.

Het resultaat

PIT Foodconcepts ging aan de slag met het in kaart brengen van alle relevante food en lifestyle trends in Nederland. Van herintreding van het ambacht tot groenteverrijking en van hybride producten tot zero waste projecten. Op basis van deze trendanalyse en het in kaart brengen van de doelgroep behoefte brachten we advies uit op het gebied van product kansen! We selecteerde een kansrijke richting en PIT ging vervolgens aan de slag met het vormen van een volledig uitgewerkt hybride concept voor Retailers. Een hybride concept waarbij het samenbrengen van twee werelden (plantaardig & dierlijk) centraal stond. één totaal schap waar iedereen zich in zou kunnen vinden.

Het concept “THE STREETFOOD CHEF” vertegenwoordigde een product range waarbij het percentage groenteverrijking telkens verschilde. Zo bevatte het ene product 10% groente & 90% vlees en het andere product juist weer 90% groente en 10% vlees. Door dierlijk en plantaardig hand-in-hand met elkaar te laten gaan proberen we “kamp” dierlijk en “kamp” plantaardige met elkaar in gesprek te laten gaan. Inmiddels zijn er een aantal leuke introductie gedaan met hybride groente en vleesconcepten bij Jumbo die gebaseerd zijn op de gevormde strategie.

Ontdek dit vooruitstrevende bedrijf!

Website

Facebook

  • Meatfriends / Van Loon Group
  • 2019/2020
Ontdek meer!