• meat friends

Meat Friends.

Even voorstellen

Wauw! Wat een mooie opdrachtgever weer. Na al die jaren gaat het nog steeds niet vervelen en hoe geweldig mooi is het om voor steeds mooiere, sterkere brands te mogen werken. Zo is Pit-Foodconcepts onlangs gestart met een super vernieuwende concepting opdracht voor Meat Friends.

Meat Friends maakt onderdeel uit van Van Loon Group. Van Loon Group bestaat uit een viertal ambitieuze vleesverwerkende bedrijven namelijk Meat Friends, Van Loon vlees, Sleegers en Brandenburg. Meat Friends is sterk in Retail en richt zich met name op de productie van gegaarde vleesproducten maar is ook heer en meester op het gebied van verse vleesproducten. Meat Friends is een flexibel bedrijf en beheerst vele industriële verwerkingsprocessen. Denk aan het paneren, marineren, slicen of portioneren van verse vleesproducten. Ook gehaktbereidingen en BBQ producten worden hier geproduceerd. Zowel vers als diepvries en voor zowel Retail, food service en horeca.

Meat Friends voert tevens de ketenregie. Zo kent de vleesketen vele ketenpartners. Denk bijvoorbeeld aan de boeren, de veevoederproducenten, de transporteurs, de dierenartsen, de slachterijen en de vleesverwerkende bedrijven. Meat Friends is ervan overtuigd dat je alleen kwaliteit kunt leveren als je iedere stap in de keten kent, overziet en kunt ‘sturen’. Samenwerking tussen de verschillende ketenpartners is erg belangrijk. Meat Friends  zet daar vol op in en zorgt er daarnaast als ketenregisseur voor, dat vereiste werkwijzen door iedere schakel in de keten goed uitgevoerd wordt. Van Loon Vlees is toonaangevend in de vleessector. Vanuit de vestigingen in Son en Eersel bedienen ze grote Retailklanten in de Benelux. De high tech productielocatie in Son behoort zelfs tot de meest duurzame productielocaties ter wereld!

Brandenburg Culinair valt ook binnen de Van Loon Group. Hier worden met name vlees specialiteiten geproduceerd zoals pulled meat, meesterstuk en BBQ specials.

Websites

www.vanloonvlees.nl

www.brandenbrugculinair.nl

www.meatfriends.nl

www.meesterstuk.nl

Project hybride vleesconcept

Pit-Foodconcepts is de nieuwe partner voor Meat Friends op het gebied van conceptontwikkeling. We hielpen Meat Friends met het uitwerken van een nieuwe strategie, de juiste visie ten aanzien van vleesproducten in retail en de ontwikkeling van drie nieuwe vleesconcepten voor de Millennial doelgroep. Een plan voor de toekomst. Want de consument van vandaag schakelt snel en stelt uitdagende eisen. De Millennial staat centraal bij de visie rondom het vlees schap. Pit-Foodconcepts ging aan de slag met het in kaart brengen van actuele en relevante food trends in relatie tot de Millennial, food retail en vlees. Ook bekeek Dries de trends cross sectoraal om meer inzichten te verkrijgen. Pit-Foodconcepts onderzocht de Millennial doelgroep en stelde een aantal Millennial doelgroep profielen op waaronder de Millennial Youngster, Millennial Kidster en de Millennial Dinky. De trendsignalen zijn gekoppeld aan de individuele profielen om te zien waar de raakvlakken, wensen en behoeften elkaar overlappen. Met goede inzichten en uitgangspunten voor concepting als resultaat. Pit-Foodconcepts ontwikkelde vervolgens een vleesconcept waarin meerdere trends verwerkt zijn. Denk aan premium ambachtelijk, hybride en versnacking. Dries bedacht een manier om vlees en vegetarisch op een natuurlijk wijze met elkaar te verbinden. Meer gaan we daar nu niet over zeggen.

Het doelgroeponderzoek en het ontwikkelde concept zijn zo door Dries bedacht dat het past bij de filosofie van Jumbo Supermarkten en de doelgroepen van Jumbo. Een helse uitdaging maar met succes! We houden jullie op de hoogte en wanneer er producten in het schap te vinden zijn horen jullie van ons. Voor nu moet Pit-Foodconcepts de ontwikkeling nog even achter gesloten deuren houden. Part of the job!

Project voorgegaarde vleesproducten

Pit-Foodconcepts ontwikkelde een nieuw vleesconcept, voor Meat Friends, gericht op voorgegaarde vleesproducten. De Millennial doelgroep gaat voor snel, gemak en kwalitatief hoogwaardig. Die combinatie kan niet door alle bedrijven worden geboden. Een kans dus! Pit-Foodconcepts bedacht een passend concept dat aansluit bij de visie van Jumbo Supermarkten en de misie van Meat Friends. Helaas moeten we ook dit concept nog even geheim houden voor nu. We keep you guys posted!

Rol

# Ontwikkeling van innovatieve visie ten aanzien van vleesproducten en retail

# Trendwatching food & cross sectorale kanalen

# Doelgroepscan Millennials & opstellen doelgroepprofielen

# Consumer insights gericht op Millennials en sub-Millennial profielen

# Fresh food innovation

# Definiëren gebruik, toepassing en how-to-use aspecten

# Concept writings, positionering & strategie

# Verpakkingsadvies

# De conceptblokken PIT style

# Conceptontwikkeling voorgegaarde vleesproducten

# conceptontwikkeling hybride vleesproducten

Hi There,

Nieuwsgierig geworden? Just send us a message!

Howdy
Powered by