• HAMLEY'S
    HAMLEY
  • Urban Dough
    Urban Dough
  • urban dough
    urban dough
  • urban dough
    urban dough
  • HAMLEY'S
    HAMLEY
  • Urban Dough
    Urban Dough
  • Millennial broodsnacks
    hamley
  • Urban Dough
    Urban Dough
  • urban dough
    urban dough
  • Urban Dough
    Urban Dough
  • HAMLEY'S
    HAMLEY
  • Urban Dough
    Urban Dough
  • HAMLEY'S
    HAMLEY
  • urban dough
    urban dough
  • HAMLEY'S
    HAMLEY
  • urban dough
    urban dough
  • conceptschets product setting
    productschets Visualizer
  • conceptschets product setting
    productschets Visualizer

Millennial broodsnacks.

 

CONCEPTVORMING

MILLENNIAL

BROODSNACKS

 

De vraag

We zien de behoefte en groeiende vraag van snackvormige producten voor de snelle Millennial. We zijn als industriële bakkerij expert op het gebied van broodproducten maar zijn niet thuis in de snelle Millennial gedreven snackmarkt. We hebben een prachtige broodreep ontwikkeld maar weten niet goed hoe we dit next level moeten tillen. Kun je ons helpen bij het vormen van een sterk concept op basis van actuele trends en consumentenbehoefte? Sure!!!

Het resultaat

De opdracht bestond uit meerdere onderdelen. 

1. trendonderzoek cross sectoraal gericht op Millennial snackproducten

2. Ideegeneratie rondom Millennial broodproducten

3. Het strategisch, creatief en visueel uitwerken van twee broodsnack concepten

We vormde twee krachtige conceptrichtingen van basisfundering tot totaalconcepten die voorgelegd konden worden aan de Retailers in ons land. In dit geval waren de concepten en het trendonderzoek bedoeld om Retailers en inkoper te overtuigen. De concepten HAMLEY’S & URBAN DOUGH waren gericht op de snelheid, een instammable imago en de behoefte naar gezond tussendoor. We onderbouwde de concepten met conceptblokken zoals doelgroep profielen, kernbehoeftes, trendanalyses, storytelling, verpakking, duurzaamheid, merknaam en communicatiekapstok. Een bundel van marketing, strategie en visualiseren.

HAMLEY’S / GOOD TO GO – the breakfast that suits your flow & URBAN DOUGH – the breakfast bar to go waren geboren.

Samenwerkingen

PIT Foodconcepts maakte de conceptbeelden zelf om het idee sterk over te kunnen brengen naar potentiële Retailers. Om de concept producten te tonen in een real life setting haakte we Astrid van Vizualizer aan om de conceptverpakkingen te schetsen in een Fast Moving Retail Setting. Hoe tof!!

Ontdek dit super vooruitstrevende bedrijf!

Website

  • Danvo Bakeries (inmiddels Dutch Bakery Group)
  • 06-2020
Ontdek meer!