• ZON Fruit & Vegetables
  • ZON Fruit & Vegetables / Pit-Foodconcepts
  • ZON Fruit & Vegetables / Pit-Foodconcepts
  • ZON Fruit & Vegetables / Pit-Foodconcepts
  • ZON Fruit & Vegetables / Pit-Foodconcepts
  • ZON Fruit & Vegetables / Pit-Foodconcepts
  • ZON Fruit & Vegetables / Pit-Foodconcepts

ZON fruit & vegetables.

Even voorstellen

Pit-Foodconcepts heeft de eer tegenwoordig om voor steeds grotere en sterkere merken te mogen werken. Van de grootste Retailers in ons land tot telersverenigingen met internationale allure. Zo mochten we dit jaar starten met een aantal innovatieve ontwikkelingen voor ZON Fruit & Vegetables.

Al ruim 100 jaar is ZON op onderscheidende wijze actief in de internationale wereld van groenten en fruit.  De Koninklijke Coöperatieve Telersvereniging Zuidoost-Nederland, zoals ZON voluit heet, is opgericht in 1915 en ontving bij het 100-jarig bestaan in 2015 het predicaat Koninklijk. Onder de naam ZON fruit & vegetables verkopen ze groenten en fruit, dát is in essentie wat ZON doet. Met daarbij een teler- en klantgericht scala aan ondersteunende activiteiten zoals marketing, logistiek, verpakken en kwaliteitszorg. Het telerplatform VanEigenBodem.nl is de rode draad in de marketing- en promotieactiviteiten van ZON. De meeste producten verkoopt ZON zowel via de eigen veilingklok als via bemiddeling en accountverkoop. De wensen van telers en klanten zijn daarbij uiteraard het uitgangspunt. Telers, klanten én medewerkers voelen zich Thuis bij ZON! ZON is gevestigd in Venlo en had in 2018 een omzet van € 265 miljoen. ZON heeft ongeveer 95 medewerkers en vertegenwoordigt circa 175 leden.

De activiteiten van ZON concentreren zich hoofdzakelijk op de regio Fresh Park Venlo, de spil in het web van de Europese foodlogistiek. Ruim 100 bedrijven in fresh & food zorgen er op dit terrein samen voor dat dagelijks miljoenen Europeanen de lekkerste groente en fruit op hun bord kunnen scheppen. De telers onder de vlag van ZON Fruit & Vegetables telen gevarieerde grondstoffen zoals roodlof, courgettes, oranje paprika, cherry tomaten, knolselderij of asperges. 

De groenten van vaneigenbodem.nl zijn heerlijk en gezond als deze puur worden bereid. Om meer variatie en inspiratie te geven, kunnen diverse producten handig zijn voor consumenten en daarvoor werkt ZON graag samen met sterke partners. Naast samenwerkingen met Pit-Foodconcepts voor conceptontwikkeling, Studio Philippi voor heerlijke recepten, gaan de Hippe Vegetariër en het programma Nederland Proeft voor ZON op pad naar de telers van eigen bodem om het verhaal achter het product te ontdekken. Lees hieronder meer over de verschillende partners van vaneigenbodem.nl.

Bekijk dit geweldig mooie filmpje eens om meer gevoel te krijgen bij deze sterke en innovatieve speler in de wereld van verse voeding: filmpje ZON Fruit & Vegetables

Website

www.royalzon.com

www.vaneigenbodem.nl

1. Project asperges

Pit-Foodconcepts is de nieuwe partner voor ZON Fruit & Vegetables op het gebied van conceptontwikkeling. Door nieuwe vers concepten te ontwikkelen, die toepasbaar zijn bij de grote Retailers van ons land, kan ZON Fruit & Vegetables meerwaarde creëren binnen het vers landschap. Zo werken we momenteel aan een drietal innovatieve concepten waarbij het stomen van asperges centraal staan. De Millennial doelgroep wil graag snelheid, kwaliteit en gemak. Daar proberen we slim op in te spelen. Pit-Foodconcepts helpt ZON om ideeën door te vertalen naar concrete en toepasbare concepten die zo de schappen van Albert Heijn of Jumbo in kunnen.

2. Ketenprojecten Paprika & Asperge

Pit-Foodconcepts is de motor achter een aantal innovatie trajecten binnen ZON Fruit & Vegetables. Hoe creëren we meerwaarde wanneer het uitgangspunt, verse en onbewerkte groente, is. Dat is de taak van Pit-Foodconcepts. We starten met een aantal creatieve Design Thinking sessies waarbij we zoveel mogelijk expertises uit de keten aanhaken. Van telers tot marketingmanagers en van sales tot trendwatchers. Pit-Foodconcepts neemt deze club mee from start to finsih. Want innoveren doe je samen. Van doelgroep tot trendlink en van unieke selling point tot concrete ideeën. Samen komen we tot nieuwe plannen voor Retail waarna PIT de ideeën weer doorvertaald naar totaalconcepten. Geweldig toffe ervaring. We hopen nog lang strategische partner van ZON Fruit & Vegetables te mogen zijn want dit is waar we het allemaal voor doen!

Rol

# Conceptontwikkeling 3 aspergeconcepten voor Retailers in Nederland

# Conceptontwikkeling snoeptomaten met focus op kinderen

# Route to market

# Trendwatching & toepassing

# Fresh food innovation

# Definiëren gebruik, toepassing en how-to-use aspecten

# Concept writings, positionering & strategie

# Verpakkingsadvies

# Innovatietrajecten opstarten door middel van ketensessies

# Brainstormtechnieken & Design Thinking proces