SPRINGPLANK: STRATEGIE SESSIE.

speciaal voor start-ups & scale-ups

Je hebt het vast wel eens meegemaakt. Je zet een project uit bij een bureau, er gaat een tijdje overheen, en het eindresultaat wordt over de schutting gegooid. Mooi he? Nou uh, ja… maar hoe kan ik er nu zelf mee aan de slag en hoe zorg ik dat ik het juist interpreteer?

Een strategische sessie is een combinatie tussen kennisdeling & het leren werken met de materie zodat je het later zelf kunt toepassen

Strategische sessie voor jouw food productInhoud van de strategische sessie

Het doel van een strategische food sessie is het sterk positioneren van jouw food merk en de producten die daaronder vallen. Het strak en gedetailleerd uitwerken van je product,- en merkstrategie van je merk of product gaat jou enorm veel brengen. De sessie is op maat samengesteld door ons en natuurlijk toegespitst op jouw food product. De sessie is opgebouwd uit een mix van food marketing, merkstrategie en product inhoudelijke aspecten waarvan wij vinden dat jij daarover na moet denken om succesvol te kunnen zijn. We vinden het belangrijk dat we niet alleen kennis en informatie spuwen maar dat we je hebben geholpen bij het maken van keuzes en dat je de stappen begrijpt en zelf kunt toepassen.

Onderdelen die aan bod komen

Tijdens de sessie doorlopen we samen relevante blokken die je helpen om je merk,- en product strategie sterk neer te zetten. We delen onze kennis, laten voorbeelden uit de markt zien en proberen samen ieder blokje in te vullen voor jouw ontwikkeling. Blokken waar we samen mee aan de slag gaan tijdens de sessie: 

  • samen vormen we jouw merk DNA door middel van unieke archetypes
  • samen vormen we jouw merklading op basis van deze archetypes
  • we gaan aan de slag met het vormen van creatieve en onderbouwde doelgroep profielen
  • we laten je door middel van voorbeelden uit de markt zien hoe waardevol deze profielen zijn en hoe ze jouw helpen
  • we tonen je alle relevante food trends van dit moment en je ziet hoe je ze naar waarde kunt schatten
  • samen koppelen we de kernbehoefte van je doelgroep aan de essentie van de trends
  • samen sparren we over je merkpositionering, merknaam en pay-off
  • je krijgt een explosie aan inspiratie van sterke merken en gave food producten waar we van kunnen leren
  • we sparren samen over jouw merkverhaal op basis van het golden circle principe
  • we bepalen je unique selling points en denken na voer keurmerken
  • we hebben het over duurzaamheid, recycling en materiaalgebruik van je verpakking

 

In één dag jouw strategische basis op de rit!

Deze sessies zijn met name interessant voor startups en scale-ups die stappen willen zetten met hun food product en sterk merk. Na de sessie weet jij alles over de strategische keuzes die je moet maken bij het ontwikkelen van een sterk food merk en product. Tijdens de sessie vul je aan de hand van een invulformulier je keuzes in zodat je aan het einde van de rit een sterke basis hebt staan. 

  • € 2500,00 (excl. btw)
  • je mag deelnemen aan de sessie met 2 personen
  • je krijgt de presentatie van de sessie als naslagwerk
  • aan het einde van de sessie ga jij met een schat van kennis naar huis en heb je samen met mij je basis op orde
  • de sessie vormen we op maat en specifiek gericht op jouw product

 

De strategie achter een food product