SPRINGPLANK: TREND & PRODUCT SESSIE.

speciaal voor grown-ups

Als bewezen food professional weet je als grown-up company als geen ander hoe het spelletje werkt en heb je vaak eigen expertise in huis. Zo zijn er vaak productontwikkelaars, marketingmensen en salespersonen in dienst. Maar waar het vaak aan ontbreekt is een frisse blik op de markt.

Wil jij inzicht krijgen in relevante food trends en deze gebruiken om product innovaties te vormen?

food trend sessiesDoel van de food trend sessie

Het doel van een food trend sessie is inzicht krijgen in de meest actuele trendsignalen van dit moment en het naar waarde schatten van deze signalen zodat je ze kunt gebruiken om product innovaties te vormen. Trendwatching is niet zweverig en juist erg waardevol wanneer je het op de juiste wijze toepast. Zo schuilt er altijd een consumentenbehoefte achter een macro signaal. Achterhaal deze kernbehoefte en je zit gebakken! Deze sessie is bedoelt om jou te laten zien hoe trendwatching werkt en hoe je het kunt inzetten om marktkansen op product niveau te pakken. Naast deze inzichten tonen we drie product richtingen die op basis van de trendsignalen interessant zijn voor jouw onderneming.

Onderdelen die aan bod komen

Tijdens de sessie doorlopen we de meest actuele macrotrends die we volledig onderbouwen met voorbeelden uit de markt. We tonen de kern van de trend en de consumentenbehoefte achter ieder signaal. Vervolgens gaan we aan de slag met de trendcurve om te zien of dit signaal een kans is voor jouw bedrijf. We sluiten af met kansrijke product richtingen die wij zouden adviseren. Deze sessie is prettig als vakinhoudelijke verbreding voor je marketing en innovatieteam en geeft je direct productkansen als output!

  • we tonen je de meest actuele macro trends op het gebied van food & lifestyle
  • samen doorlopen we iedere trend en schatten we het signaal naar waarde
  • we bekijken per trend de adoptiecurve en adoptiegroepen
  • we gaan aan de slag met het achterhalen van de kernbehoefte van de shopper
  • we geven de signalen een validatie wat betreft waarde
  • we koppelen de kernwaarde van doelgroepen aan actuele trendsignalen
  • we koppelen de kernbehoefte vervolgens aan product ideeën die kansrijk zouden zijn

 

In één dag kansrijke product innovaties op tafel!

Deze sessies zijn met name interessant voor food productiebedrijven die graag nieuwe marktkansen willen pakken op product niveau. Na de sessie weet jij alles over actuele food trends en de manier waarop je ze kunt inzetten om nieuwe product ideeën te genereren. De sessie is een combinatie tussen kennisdeling & het zelf toepassen van de kennis die je hebt opgedaan. Aan het einde van de sessie ga je naar huis met kansrijke product ideeën voor jouw bedrijf onder arm. 

  • € 2500,00 (excl. btw)
  • je mag deelnemen aan de sessie met 2 personen
  • je krijgt de presentatie van de sessie als naslagwerk
  • aan het einde van de sessie ga jij met een schat van kennis & kansrijke product ideeën onder de arm naar huis
  • de sessie vormen we op maat en specifiek gericht op jouw product

 

food trend sessies